maiGeta
:[maiGeta's Tabs]: FMZ TowerOfHanoi Quran Explorer PrayerTimes Dunia Akhir Zaman Mobile Azan
/* FB COMMMENT KT CNI...STILL XTAU APPEAR KTNA */

{} simfoni belantara


Sayup2 kedengaran burung2 yg jauh berkicauan,
tenang pagi itu terserlah disebalik humiditi flora dan fauna yg menghiasi kabus hutan hujan tropika,
aku cemburu dgn kebebasan yg dimiliki oleh mereka,
bebas terbang di angkasa,
mundar-mandir ke sana ke mari mencari sesuap madu utk keperluan zahiri,
mengapa susah benar bagiku utk mencari madu yg terbaek buat diriku,

belukar yg berselirat di hatiku terus tersimpul di sebalik rusuk kata2 ku,
tidak mudah bagiku utk merungkai simpulan yg telah kubiarkn buat masa2 tertentu yg lalu,
di mana simpulan itu hanya bisa dirungkai oleh madu asli dari si pokok tualang,
mengapa aku hanya berdiri di situ,
menunggu dan terus menunggu,
terpacak kaku,
mendongak ke langit,
merenung ke kalbumu bila ku kaku melihatmu,
tp alpa bhawa aku masih lg berpijak di bumi...

arghh...
diam kau wahai suara yg menghasut,
aku nmpak dia di situ,
bkn aku tidak mahu terbang padanya,
bkn jua kerna aku tidak cuba pergi mendapatknnya,
ia cuma sekadar impian yg disanggah dek kedengkelan akal fikiran yg kununnya ku sangkakan waras..
dambaanku akan terus kukejar,
utk merawat dan merungkai kembali simpulan dan menghapus jejak debu2 di dada..
aku sedar tiada sayap di belakangku utk aku terbang padamu,
aku tidak punya kudrat dan daya utk pergi padanya,
kerna aku lebih percayakan manual yg telah tertulis olehNya..

mengharapkn sesuatu yg segera itu bkn suatu pilihan yg terbaek,
kerna manis madu tersebut akan kurang nikmat dan kelazatannya,
biarpon aku hanya terus kaku menunggu,
aku tetap akan kekal dibwh rimbunan pokok itu,
xkn kupanjat ke atas utk mengusik kesucian dan keluhuran budi pekertimu,
kerna kuingin biarkan kau terus kembang mekar dan subur meniti masa,
agar menjadi lebih enak pabila simpulan2 itu terungkai..

aku sedar engkau mahukan begitu,
yaa,akan kubiarkan dgn cara begitu,
apakah caranya..??
owh yaahh...begitu...
tp bisakah kulakukan dgn cara itu??
ops,tggu dlu..
aku pon keliru apakah yg dimaksudkn dgn "cara begitu"...
bolehkah kau turunkan baldi berisi manifesto padaku utk kuintepretasikn irama dan rentakmu..??
kerna aku tidak mahu jika hanya berhalusinasi dlm setiap detik waktu yg berlalu,
adakah kau mahu aku menggoncang pasak dan akar pokok di tempat kau bergayut..??
aku tahu tiada daya bagiku,
dan aku tidak mampu,
kerna kau pasti tidak akan berganjak dr keputusan itu,
owh yaa...
kau berada tinggi di langit,
adakah kau mahu aku lakukan begini..??
bagaimana..??
bila..???

ermmm.....
andai aku seorg pelukis,akan kuhampari langit biru dengan kanvas putih,
agar mudah bagimu utk melakar manifesto itu menjadi ia akan sebuah sejadah suci..

tp aku takut utk terus mendongak ke ats menanti kau jatuh ke ribaku,
siang dan malam aku melihat ke atas,
mendongak padamu,
menghembus nafas hela bayu..
tidak kuhiraukan bunga laen yg bercambah tumbuh di kakiku,
makin indah mereka mekar mengembang,
makin menusuk aroma nektar,
kerna sonata musim bunga makin smpai ke puncaknya,
aku enggan memandang ke bawah walaupon sekilas,
kerna aku ragu aku akan selesa pabila kumemandang ke bawah,
dan aku khuatir tiada lg dongakan ku ke ats..

berikan ku kata dua,
take it or accept it,
ngee...~
ku tahu jwpnmu tetap mmberi resolusi yg sma.
aku sudah sediakan ruang yg besar utk kau mendarat di bumi yg nyata,
biarpon ribut taufan melanda,
ku harap kau tetap mendarat dalam poket hatiku yg sedia ada..









ak pon tatau awt ak post bndalah nih~
5 komentalis:

apo yg payoh nyerr..??
aduiyaaiii...


saje nk tmbah komen kt cni....hehe


compose sndri?

isk. puitis+jiwang

doakan ktrg ye.. 4 yrs more to go~


hanie:
ak tau hanie,blog ak koman cap aym,xdak la haibat cm blog ko,
berduyun2 komen dtg bertimpa..~
huuuu...

c's:
wowooo..ko nk doa yg jenis cne..??
nk amek berkat cm fathy ny ker..??
hahak,yg 2 ko suh dy la doakn,ak pon xsttle g bab tuh..
anwy,sndirik wat lerr~


/* FB COMMMENT KT CNI...STILL XTAU APPEAR KTNA */

[:] jerit jerut [:]

.



{:: man Ana ::}

My photo
-[maiGeta Al-Quleimi]-, {QodahunDarulPeace}
air perahan yg mnjadi neraca justifikasi Allah adalah sebuah keikhlasan.. bkn yg laen, bkn yg laen megat...

{-:: KeySasianz ::-}

{-:: merpati futeh ::-}

Flowers in my mind